Private blog network - poznaj aktualną ofertę.
By konsument znalazł twój biznes musisz nie tylko złożyć stronę firmową, ale również zadbać o jej widoczność na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. Do tego kluczowa jest treść strony i to czy cyklicznie publikowane są na niej kolejne wyczerpujące i użyteczne dla użytkownika artykuły. Lecz nie wolno też pomijać tzw. link buildingu, a więc zdobywania linków zewnętrznych prowadzących do strony. Jedną z metod link buildingu jest wykorzystanie PBN-ów – prywatnych sieci serwisów.
Private blog network – do czego służą PBNy?
PBNy są prywatne, bo są zakładane a potem nadzorowane przez jeden podmiot (z reguły przez firmę SEO albo większą agencję marketingową), który kontroluje jakość pojawiających się tam artykułów. PBNy są zazwyczaj używane jako część rozbudowanej strategii reklamowej, co jest bardzo ważne, bo najlepsze rezultaty ich wykorzystania widać w odniesieniu do stron, które zostały uprzednio dobrze zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz treści. Prywatne sieci blogów nie tylko pozwalają na utworzenie sporej ilości linków przychodzących do witryny, ale także na ich zróżnicowanie, co jest korzystnie postrzegane przez wyszukiwarki. Mankamentem PBNów jest to, że ich utworzenie wymaga dużych nakładów finansowych, a następnie konieczne jest poświęcenie niemałej ilości godzin na utrzymanie ich na stosownym poziomie.
Jak wykorzystać PBN? Zalecamy publikacje z linkiem kanonicznym i wizytówki NAP
PBNy rewelacyjnie spełnią swoje zadanie w pozycjonowaniu lokalnym, bo można na nich publikować tematyczne artykuły sponsorowane stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Co to NAP? To w zasadzie każda publikacja w sieci, gdzie dodane są kluczowe dane kontaktowe firmy – jej telefon czy e-mail, nazwa i adres stacjonarny. Na przykład NAP-em jest wizytówka Google Moja Firma, ale jest nim także wpis w internetowym katalogu firm, strona na portalu społecznościowym czy artykuł, w którym dodano firmowe informacje kontaktowe.
Następna efektywna metoda korzystania z możliwości PBNów to publikacje z canonicalem. Polegają one na powtórnej publikacji rzetelnych artykułów z dodaniem odnośnika do źródła treści oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W tej sytuacji algorytmy wyszukiwarek z reguły oceniają lepiej jakość oryginalnego artykułu, bowiem odnajdywanie linków do niego na różnych witrynach zewnętrznych postrzegają jako sygnał, że pod wymienionym adresem kanonicznym znajdują się użyteczne, warte uwagi teksy. Artykuły z canonicalem są najskuteczniejsze przy tekstach z branż YMYL (Your Money Your Life), gdzie liczy się osiągnięcie wysokiego autorytetu, czyli tych związanych głównie z inwestycjami, aktualnymi informacjami, prawem czy medycyną.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO