Marketing w XXI w. – produkcja spotów reklamowych

Spoty reklamowe to zwykle krótkie produkcje filmowe, których kluczowym zadaniem jest promocja usług lub produktów danej firmy. Mogą być prezentowane w tradycyjnych mediach (w lokalnej lub ogólnopolskiej telewizji), w przestrzeni miejskiej (ekrany w komunikacji publicznej) czy też przed seansami w kinach. W dobie powszechnego dostępu do internetu świetnym pomysłem jest także udostępnienie spotu reklamowego w serwisach społecznościowych, np. w charakterze treści promowanej na Facebooku albo przed filmami na YouTube. Dużo przykładów pokazuje, iż treść udostępniana viralowo w sieci to najlepszy sposób na promocję usług i produktów.

Produkcja spotów reklamowych – co jest ważne?

Spoty reklamowe z reguły nie przekraczają 30 sekund i prezentują treści w bardzo skondensowanej formie, dlatego przy ich produkcji istotne jest pomysłowe, niebanalne podejście do wizualizowanego tematu. Z uwagi na to, że bloki reklamowe w mediach tradycyjnych wyświetlane są w przerwach między programami, ich autorzy prześcigają się w pomysłach, jak przyciągnąć uwagę widzów. W produkcji spotów reklamowych ogromną rolę odgrywa również odpowiednio dobrana muzyka.

Filmy reklamowe – zadanie dla profesjonalistów

Produkcja filmów reklamowych jest zadaniem dla profesjonalistów, którzy posiadają najwyższej jakości sprzęt (lustrzanki cyfrowe, stabilizatory obrazu, drony, kamery tradycyjne i sportowe), a w swojej pracy wykorzystują zaawansowane oprogramowanie do postprodukcji – montażu, dźwięku czy korekty kolorów. Firmy zajmujące się produkcją spotów reklamowych angażują też profesjonalnych lektorów i aktorów. Bazą dobrego filmu reklamowego jest natomiast ciekawy scenariusz, który przyciąga uwagę widzów, zaskakuje ich kreatywnością, a czasem nawet wzruszy lub pobudzi do myślenia.