Skieruj się tutaj jeśli chcesz zlecić pozycjonowanie.
Znamy trzy główne strategie pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie Long Tail, a więc na tzw. długi ogon,
– pozycjonowanie okresowe.
Pozycjonowanie Lokalne
W takim pozycjonowaniu kluczowe jest dołączenie do frazy nazwy wybranej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym uwzględnia się z reguły:
– dzielnicę (np. “sklep rowerowy Żoliborz”)
– miasto (“zespół na wesele Kraków”)
– państwo (“producent obuwia Polska”)
Pozycjonowanie lokalne bardzo dobrze sprawdzi się w stosunku do przedsiębiorstw lokalnych, które kierują swoje produkty tylko do odbiorców rezydujących na tym samym obszarze. Taka metoda pozycjonowania jest preferowania także wówczas, gdy firma nie ma finansów na reklamę i nie może walczyć o pozycje na frazy bez dopasowania lokalnego, przykładowo zamiast “sklep rowerowy”, to “sklep rowerowy Kraków”.
Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)
Kolejny typ pozycjonowania to trafne i przetestowane rozwiązanie dla posiadaczy niskich budżetów na reklamę. Dzięki właściwemu dobraniu słów kluczowych, nie tylko będzie można wejść w niszę związaną z interesującą nas branżą, ale też stawki za reklamę w Google Adwords mocno się zredukują. Pozycjonowanie Long Tail oznacza też dużo niższą konkurencję. Kluczowe jest też to, że rośnie tendencja do wpisywania specyficznych zapytań w wyszukiwarkę Google.
Frazy pozycjonowania Long Tail to przykładowo:
– golarka Braun Seria 5 czarna,
– telefon Samsung Galaxy A50 niebieski,
– obuwie sportowe Adidas Hard Court czarne sklep online.
Pozycjonowanie na długi ogon jest bardzo istotne zwłaszcza dla sklepów działających w sieci. Z wykorzystaniem tego rodzaju fraz, sklepy posiadające w swojej ofercie bardzo szeroki asortyment artykułów mogą się jeszcze efektywniej pozycjonować w wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe odgrywa specjalną funkcję przed okazjonalnymi bądź cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak Dzień Matki, finały Pucharu Świata w piłce nożnej czy Tłusty Czwartek. Ten typ pozycjonowania będzie szczególnie efektywny, jeśli popularna w danym okresie fraza zostanie odnaleziona i użyta odpowiednio wcześniej. Na ogół pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w sektorze gastronomii oraz turystyki. W większości wypadków trzeba zacząć je na 2-3 miesiące przed interesującym nas wydarzeniem, żeby Google zdążyło zaindeksować nową albo zmodyfikowaną treść strony internetowej.
Lokalizacja firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]